Újabb kutyabarát kirándulóhelyek Pest megyében

Egy korábbi cikkünkben már bemutattunk néhány kutyabarát kirándulóhelyet Pest megyében, amely annyira népszerű lett, hogy úgy gondoltuk, folytatjuk az ilyen típusú helyszínek összegyűjtését. Ezúttal is olyan túraútvonalakat hoztunk, amelyeket kutyussal is bátran bejárhatunk, csak legyen nálunk víz, etetőtál, póráz, na és persze négylábú barátunk kedvenc játéka!

Apátkúti-völgy

A fővárostól nem túl messze található egy izgalmas, kutyákkal is kivitelezhető túraútvonal, amely Visegrád és Pilisszentlászló között fut, ez pedig az Apátkúti-völgy. A szentendrei HÉV végállomás mellett található autóbusz pályaudvarról lehet megközelíteni a túra két végét jelentő települést. A jelzésekkel tarkított turistaút a patak irányát követi, néhány helyen pedig át is kell kelnünk rajta – ezért csapadékos időben oda kell figyelnünk az átjutásnál. Utunk során több pihenőhelyet is találunk, ahol megállhatunk, a Kaán-forrásnál pedig fel is frissíthetjük magunkat és kutyánkat. Ha a végén sem fáradtunk el, áttérhetünk a Spartacus-ösvényre is, amely így már egy jóval hosszabb túrát kínál, de a különösen aktív és mozgékony kutyusoknak igazán kedves lehet.

Biatorbágy

Budapesthez közeli a következő kirándulóhely is – a Zsámbéki-medencében található Biatorbágy, ahová nem csak újjáépített, híres történelmi viaduktja miatt érdemes ellátogatni. Nagyszerű kirándulóhelyeket is találunk itt, amelyekre a kutyusunkat is magunkkal vihetjük. A viadukthoz közel található egy buszmegálló és egy parkoló, és innen indul a túra is. Bejárhatjuk a hangulatos Iharosi- és a Biai-erdő turistaútvonalait, érintve a Szily-kápolnát, miközben festői kilátásokban lehet részünk a környező vidékre. A kellemes Forrás-völgyön keresztül a Madár-forráshoz is eljutunk, ahol megtölthetjük kulacsainkat. Egy kicsit meredek úton feljuthatunk a Kő-hegyre, és útközben megcsodálhatjuk a biatorbágyi kaptárköveket, amelyek a Kő-hegy oldalában található sziklákba vájt mélyedéseket, fülkéket jelentik. Egyedülálló látványt nyújtanak ezek az emberi kéz alkotta vájatok.

Kevélyek

Gyakorlottabb túrázóknak javasoljuk a Pilisborosjenőről induló, a Pilis déli részének hegyvonulatát – a Kevélyek csoportját – körbejáró túrát. Ez az útvonal az Ezüst-Kevély, a Nagy-Kevély és a Kis-Kevély csúcsaira vezet fel, ahonnan gyönyörű panoráma tárul elénk. Ha szeretnénk, még az Egri Csillagok című film egykori forgatási helyszínét, az „Egri Vár” romjait is meglátogathatjuk. Hazafelé pedig a furcsa sziklaképződmény, a Teve-szikla mellett vezet az ösvény. A túra elején egy meredekebb részen kell feljutni, amely után a kényelmesebb turistaútvonalak és a sziklás szakaszok váltogatják egymást. Nem jelölik mindenhol a turistaútvonalat, ezért fontos, hogy legyen jól tájékozódó ember vagy négylábú a csapatban, valamint a kilátóhelyek sem biztosítottak. Vigyünk magunkkal elegendő folyadékot sajátmagunk és kutyusunk számára is, mert útközben nincs vízvételi lehetőség.

forrás: femina.hu, kirandulastippek.hu, turistamagazin.hu, welovebudapest.com, termeszetjaro.hu